Δευτέρα 21 Ιουνίου 2010

Στο ταβάνι μου ζει ολόκληρος κόσμος. Και οι 10 διαφορετικές αποχρώσεις του βρόμικου λευκού μου, σκιές και λεκέδες. Δεν θυμάμαι πια το άσπρο. Να ίσως αυτός να είναι ο λόγος που το έχω ρίξει στους ουρανούς και τις θάλασσες. Το μπλε είναι καλύτερα ανεκτό στο μάτι και τα δικά μου τον τελευταίο καιρό τσούζουν με το παραμικρό. Αρνούμαι να πάω στον γιατρό. Θα μου δώσει κολλύριο και θα μου συστήσει να προσέχω τον ήλιο. Αηδίες. Άλλο φταίει και το ξέρω. Τα μάτια μου τσούζουν κι όλο παραπονιούνται με κοκκινίσματα, ερεθισμούς και δάκρυα γιατί δεν βρίσκουν πια λευκό για να κοιτάξουν. Πού να το βρουν; Έτσι όπως έγινε ο κόσμος μου όλος ένα ταβάνι με γκρι μπαλώματα και αραχνιασμένες γωνίες, αυτά θα τσούζουν και θα πονάνε ώσπου να εμφανιστεί σωτήριος μπογιατζής. Δέκα χέρια πρέπει να το περάσουμε το ταβάνι. Τα μισά μάλιστα θα προτείνω να είναι ασβέστης, έτσι για καλό και για κακό. Η δυστυχία είναι ότι ο μπογιατζής αργεί προς το παρόν να φανεί και ίσως πάλι να μην εμφανιστεί και ποτέ στην γειτονιά. Βλέπεις για την ώρα, όλο περνούν από το σπίτι διάφοροι που μου φαίνεται ότι ξέρουν να βάφουν, αλλά όταν τελειώνουν την δουλειά τους και φεύγουν εγώ ακόμη βλέπω τις σκιές πίσω από τα μισοβαψίματα και τα πασαλείμματα της βούρτσας τους. Φυσικά και δεν φταίνε αυτοί. Προσπαθούν με τις μπογιές και τα ρολά να καλύψουν κάπως την κατάσταση γεμάτοι από καλή πρόθεση, αλλά αλίμονο το λευκό είναι δύσκολο χρώμα και σπάνιο πολύ να σου πετύχει σωστά. Χαλάλι τους η προσπάθεια και δεν τους κακίζω. Άλλωστε ποτέ δεν ισχυρίστηκαν πως είναι επαγγελματίες του λευκού.
Εγώ φταίω μόνο και άλλος κανείς. Εγώ, που τρέφω ψευδαισθήσεις και τους αφήνω μια και δύο να δουν το ταβάνι μου, να το εξετάσουν μέτρο το μέτρο, για να αποφανθούν τελικά αν γίνεται ή όχι να ξασπρίσει απο το χέρι τους, αντί να πάρω μόνη το ρολό και μία σκάλα δίμετρη (απαραίτητη) και να ξεμπερδεύω μια και έξω με το γκρίζο και τα δακρυσμένα μάτια.

6 σχόλια:

Nobody είπε...

Εμένα πάντως έχει πατημασιές ο τοίχος δίπλα απο το κρεβάτι αν αυτό σε παργορεί...

Όπως φαίνεται το "σπίτι" σου, καθώς και όλα αυτά που στοιβάζεις στην σοφίτα μετά απο την λήξη της ημερομηνίας χρήσεως θέλεις δεν θέλεις τα κουβαλάς μαζί σου. Εκεί πάνω στη σοφίτα, στάζουν και αυτά, σκουριάζουν, φθείρονται, σου γεμίζουν το ταβάνι μούχλα και υγρασία.

Ίσως να είναι καλύτερα έτσι, απο το να ζείς σε ενα δωμάτιο λευκό κελί, μπορεί μέβαια να ντρέπεσαι όταν βάζεις επισκέπτες, αλλά άμα κλείσουν τα φώτα όλα ίδια φαίνονται. Ποιός έχει άλλωστε το κουράγιο, τη διάθεση η την υπομονή να ψάξει τους τοίχους σου σπιθαμή προς σπιθαμή, και αν αποπειραθεί να το κάνει εσύ θα τον αφήσεις;

Nobody είπε...

Ουράνια μελωδία

Όχι μη στρέφεις το βλέμμα στα αστέρια,
θα σου φανούν τα ίδια όπως και χθές,
στρέψε εκείνο σου το τρίτο μάτι,
αυτό που έχεις κληρονομήσει απ' τους προγόνους.

Έχεις τις ρίζες σου στη γή, παίξε με το χώμα, φτιάξε ανθρωπάκια κατ εικόνα και ομοίωση των ιδεών σου, βάλτα στη σειρά, ανακάτεψε τα και ύστερα ρίξτα στο ποτάμι, θα διαλυθούν.

Χωρίς συνοχή σαν τις ιδέες σου ας είν' τα πρώτα.

Ύστερα φτιάξε κι άλλα με πηλό, ψήσε τα κάτω απο τον Ήλιο, αγάπησε τα, χρωμάτισε τα, ρίξτα στο ποτάμι, θα βουλιάξουν.

Βαριά όπως τα πάθη σου ας είναι τα δεύτερα.

Κόψε καλάμια και φτιάξε τα επόμενα, δέστα καλά με κλωστή, σκάλισε τους χαμόγελα, σκάλισε τους στο πρόσωπο την ζήλεια, την πονηριά, τον έρωτα, ύστερα ρίξτα στο ποτάμι και εκείνο θα τα παρασύρει.

Φευγάτα σαν τα όνειρα σου ας είναι τα τρίτα.

Κι όταν θα έχεις φτιάξει αρκετά δάγκωσε επιτέλους το μήλο, και δες απο τη σάρκα της να ξεπροβάλουν μικρά ανθρωπάκια εκεί που την ακούμπησες, γέμισε τα με όνειρα με πάθη και ιδέες, ήρθε τώρα και σενα η ώρα σου να διαλυθείς, να βυθιστείς, να παρασυρθείς απ' το ποτάμι.

Τέλος

Nobody είπε...

Το μύνημα βέβαια του ποιήματος που έγραψα είναι κάπως αντι-οικολογικό, μιας και αμα πετάει ο καθ' ένας ότι βρεί στο ποτάμι θα το μολύνει και ποιός τον γλιτώνει μετά απο τον Al Gore.

Laurel είπε...

Θα το χεις φαντάζομαι καταλάβει πως γενικά δεν συμπαθώ τις παραινέσεις και τα λοιπά συμβουλευτικά λόγια. Ως πλάσμα αντιδραστικό μιλώ. Παρόλο το ύφος του ποιήματος λοιπόν, κρατώ τα χρωματισμένα ανθρωπάκια που τα συμπάθησα, το μήλο και το ποτάμι σου. Ωραίος ο κύκλος της ζωής, ωραία που διαλυόμαστε εντός της, καλά και τα τούτα και τα κείνα της.. Μόνο σημείωσε πως εγώ απο μικρή στις χειροτεχνίες δεν τα κατάφερνα και όσο για τις σάρκες... άστα-βράστα.

(Σχετικά με το πρώτο σχόλιο, ναι, αμέ, βέβαια θα τον αφήσω. Αν πρώτα καταφέρει να με πείσει πως ήρθε για τους τοίχους μου και όχι για καθρεφτίσματα στις τζαμαρίες..)

Nobody είπε...

Διαπιστώσεις κάνω, δεν δίνω συμβουλές, διαπιστώσεις και απορίες(απο τις δικές μου εμπειρίες όχι τις δικές σου, αν και το πρώτο σχόλιο έγινε με αφορμή τις δικές σου).

Πάντως το ποίημα δεν μιλάει για τον κύκλο της ζωής, απλά τον χρησιμοποίησα μεταφορικά, μιλάει για τη γονιμότητα γενικά.

Και το έγραψα επειδή έτσι μου ήρθε κείνη την ώρα, βράδυ ήταν, δεν πέρναγε και η ώρα, ζέστη...

Γενικά πάντως προτιμώ να κάνω σχόλια που να προωθούν κάτι(τη συζήτηση πχ), όχι ότι το καταφέρνω και πάντα, απλά το να γράψω ενα "ωραία τα λές!!!" το θεωρώ ανούσιο.

Βέβαια θα μπορούσα και να σωπαίνω, όμως όπως είπα και πρίν, η ζέστη χαλάει τον ύπνο αμα δεν έχεις κλιματιστικό.

Σε συμβουλεύω λοιπόν...λολ

άντε καληνύχτα

Nobody είπε...

Και με εντελώς φιλοσοφική διάθεση, υπάρχουν τουλάχιστον 3 ειδών καθρεφτίσματα(reflections) της σαρκός και του πνεύματος. Η αντανάκλαση μας πάνω στους άλλους, η αντανάκλαση των άλλων πάνω σε εμάς και η ίδια μας η αντανάκλαση ως εντύπωση του εαυτού μας, στον ίδιο μας τον εαυτό.

Προσωπικά μπορώ να έχω μια εικόνα της αντανάκλασης του εαυτού μου πάνω στον ίδιο μου τον εαυτό, μπορώ να έχω μια εικόνα της αντανάκλασης των άλλων πάνω μου, όμως λίγα μπορώ να καταλάβω απο μόνος μου για την αντανάκλαση του εαυτού μου πάνω στους άλλους, αυτό για μενα ήταν πάντα το ζητούμενο.

Βέβαια η ανθρώπινη φύση δεν αντανακλά μόνο, αποροφά κι όλας, but thats another story...